dimecres, 7 de gener del 2009

Amb permís de Monterosso...(i una indispensable nota aclaratòria).


...que no Montenegro.


"Cuando despertó, el embetumado todavía estaba allí".

*Nota aclaratòria (molt necessària): donat que alguns lectors habituals del bloc -la qual cosa no dignifica especialment el seu estat mental- amb els quals també tinc tracte verbal, m'han expressat, arrel aquesta darrera entrada aquella bonica frase de: "a què et vens a referir?", i després de rellegir la susdita he comprovat que, efectivament, ni jo mateixa l'entenc (com em passa amb la majoria de les entrades: les escric sense entendre-les), us diré que Augusto Monterrosso és l'autor d'un dels contes considerats més breus de la literatura, consistent amb una sola frase: "Cuando despertó, el dinosaurio todavía estaba allí". Encara que a tothom li vingui al cap Manuel Fraga, jo m'he permès la licència de substituir "dinosaurio" per "embetumado", perquè n'estic una miiiica fins al monyo que les cavalcades dels Reis tinguin un Baltasar pintat, quan jo estic farta de veure possibles candidats (a raó de tres o quatre) cada vegada que faig cua al Mercadona per pagar. Com que aquesta impotència meva ja ve de lluny i ja ha estat expressada en anteriors entrades nadalenques, he manipulat de la manera més vil l'esplèndida frase de Monterosso (i no Montenegro, perquè si fos negre de veritat no caldria el betum), intentant donar a entendre (sense èxit) que el Baltasar de pega és com un malson que se'm repeteix any rere any, en un interminable bucle desquiciant. Si a tot això afegiu que l'entrada l'he escrit en plena ressaca post-nadal, enmig de vapors etílics i taquicàrdies diverses i tenint com a imatge bucòlico-televisiva la senyora que cada any és la primera en entrar per la porta del Corte Inglés el primer dia de rebaixes (seguida de tres-mil persones més, que, per més inri, es permeten el luxe de saludar a la càmera), entendreu que l'entrada no s'entengui. De fet, jo encara no l'he entès.

14 comentaris:

Sioux ha dit...

Me hauria agradat assistir, però que hi farem... Com va anar? Es va notar la cara de "mare meva, que farem, estem en crisi!" als pares mentre els nens disfrutaven amb els reis mags?

Rosa Peroy ha dit...

Bentrobat Sioux:

La tarda de la cavalcada aquesta pobra proletària que t'escriu estava treballant, per la qual cosa et puc parlar del que va veure a la premsa i del que li va ser explicat: els camells eren John Deere i similar, els caramels portaven airbag (palabrita de niño Jesús) i el Baltasar destenyia. Molt fred, molta gent i embussaments a les principals vies d'accès a Lleida DF.

El que es va mantenir intacte, com sempre, va ser la capacitat per empassar-se tot el tinglao dels més petits. T'ho dic per la cara d'innocent-babau que portava el meu fill de 2'5 anys. Angelets..!

Després es tornen males bèsties. Només cal que et miris sa mare.

Montse ha dit...

Tengo un avíspado sobrino de cinco años que recientemente "sufrió"(creo que tardará años en superarlo)la visita de los Reyes Magos a su colegio. Ordenadamente fueron sentándose en su regazo para comunicar a los monarcas sus interminables listas de peticiones. Al terminar se dirige a la maestra y le dice: "Señorita, el Rey Baltasar esta pintado y tiene tetas"...

Rosa Peroy ha dit...

¡Montse!

No me puedo creer que hayas comentado en mi blog...me arrodillo ante tí.

Yo creo que tu sobrino a quien debió ver fue a la Carmen de Mairena pelín pasadita de rayos uva.

Ai, quina il.lusió, nena!

cavaller de blanca armadura ha dit...

Jo em solidaritzo amb el tema de que el Rei Negre si més no sigui això, es a dir negre, ja que no cal tampoc que sigui un autèntic rei, que estan força escassos i en aquestes dates,tenen d’esquiar sense descans.
De tota manera,tampoc cal fer-ne cosa personal perquè si bé es veritat que han estat desplaçats de les cavalcades de reis,ells que no son del tot babaus,han ocupat altres oficis amb més continuïtat i podria ser que fins i tot millor remunerats. La prova de que això es veritat consisteix en que ja fa mes de sis anys que no paro de portar currículums al Bagdad de Barcelona i sempre obtinc la mateixa resposta “el model Alfredo Landa ja esta obsolet” .Seran animals,no tenen sensibilitat. Continuaré intentant-ho però.
D’altra banda,estic content d’haver-me esperat que un altre fes el pagès preguntant per la identitat del Sr Monterosso, jo confesso que creia que era una marca de vi espumós.
Salutacions pstfestives als supervivents.

Rosa Peroy ha dit...

Veus, Cavaller, a mi em passa igual quan vaig a demanar feina per a dependenta del Zara. Les nenes aquelles sempre em pregunten que quants anys té la meva filla i perquè no ha vingut ella mateixa. Poca-soltes...

Monterrosso no ho sé, però el vi espumós Dubois -el coneixes?- em porta tendres records de joventut (quan encara no existia el botellón com a concepte, però sí en praxis)

Praxis? No era el nom d'una discoteca de Lleida on anàvem tots els xics i xiques d'edat actual més que provecta???

Montse ha dit...

No hace falta que se arrodille sra. mía, le prometo que si consigo desengancharme del Oporto (adicción que por otra parte le debo a ud.)y conseguir sacar a mi única neurona del perpetuo coma etílico que padece, y por otro lado, entender sus entradas a este blog, (ya sabes que mi lengua materna es el esperanto y que no domino bien el catalan), pues eso, le prometo, que tendrá noticias mías.

Rosa Peroy ha dit...

Eso espero, doña Montse.

Però faci'm cas: continuï la seva adicció oportuna i...

"PARLI SENSE VERGONYA,
PARLI AMB LLIBERTAT,
I SI S'ATIVOQUE...
...TORNI A COMENÇAR!"

cavaller de blanca armadura ha dit...

Montse,que ya casi t'estimo.
Perquè ets oportouna.
Praxis? Ara corro a deixar l'armadura a la tintoreria i consultaré el diccionari.

Montse ha dit...

Caballero de la blanca armadura,
soy oportuna porque bebo para olvidar que cierto día un caballero la armadura se quiso quitar, y desde entonces, no me logro recuperar, y si he de elegir, entre el oporto y el lorazepan, a Dios pongo por testigo que nunca más volveré a llorar... (si no es bajo los efectos del alcohol).

Majorette ha dit...

Però Rous, si la teva entrada està claríssima!
Es veu que el Monterrosso va anar al Tall Anglès perquè se li havia acabat el Testarrossa i volia convidar al seu veí Montenegro perquè li havia fet el favor d'ocupar el seu lloc a la cavalcada de dinosaures embetumats que van ser descoberts pel nebot de la Montse i que encara estaran allí quan soni el despertador del Comte de Montecristo.
Encara hi ha gent que t'entén...
Visca l'Oporto!

Rosa Peroy ha dit...

És tan agradable sentir-se compresa (Evax)...gràcies Majorette.

Xin-xin!

cavaller de blanca armadura ha dit...

Segur que vaig tard i despistat com sempre,però el Montenegro no es allò que teniu les dones tan divertit de baix de tot de la panxeta i que feu servir per les proves de depilació?

Rosa Peroy ha dit...

MONTE:
Depèn de si el problema d'hirsutisme que es pateix és greu o lleu (pot passar a ser una serralada o un turonet).

NEGRO:
Depèn de l'edat. Potser Montblanc o ja, directament, Puigpelat.

I prou! Prou! Prou! Prou!